In YouTube-serie Target maakt defensie jacht op influencers

11 juli, 2019 door Redactie Dutchcowboys 0

In de jacht om de aandacht van de toekomstige generatie militairen kijkt het Ministerie van Defensie al een tijdje verder dan alleen media als tv en radio. De arbeidsmarktcampagnes van Defensie zijn doorgaans multimediaal en steeds vaker speelt social media hierbij ook een prominente rol. Het nieuwste ‘wapen’ in de strijd om de Snappende, Netflix-bingende jongeren te bereiken is een online manhunt op YouTube: Target.

Defensie versus Influencer

In TARGET neemt een influencer het op tegen een team van verkenners van Defensie. In een militair terrein wordt de geblinddoekte influencer gedropt om vervolgens zo snel mogelijk het Target te vinden: een koffer met daarin de exacte tijd en locatie voor een ‘extraction’ van het speelterrein. Bereikt de influencer dit punt op tijd, dan wint hij de game. Klein addertje onder het gras: de influencer voelt continu de hete adem van 14 militairen van het 104 JISTARC verkenningseskadron in de nek, die er alles aan doen om de influencer te pakken voordat het eindpunt bereikt wordt.

Plotwendingen

TARGET is ontwikkeld en geproduceerd door digital studio Hot Pepper in samenwerking met arbeidsmarktcommunicatiebureau Maximum, dat verantwoordelijk is voor alle online arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. Het format laat zich het best omschrijven als een mix tussen Wie is de Mol? en Behind enemy lines, afgespeeld op dubbele snelheid. Zo moet de influencer langs verschillende checkpoints voordat hij de coördinaten van zijn extractiepunt kan ‘vrijspelen’ en kan hij gebruikmaken van een militaire hulplijn (‘Charlie’) die hints geeft om het target te helpen vinden. Ondertussen zetten de verkenners camera’s, drones en pantservoertuigen in om de jacht op hun target te doen slagen.

Benieuwd naar de eerste aflevering? Bekijk ‘m hieronder:

online adverteren www.zanox.nl
Categories
Tags

Real-time - laatste nieuws ...

Volg ons

Rss Feed
  • GAUW-IT

    Web solutions &
    IT infrastructuur

  • STFG Productions
Lippenverzorging

Meer van Nieuwsmash

 

Artbroker International - Official agent of Herman Brood since 1989

Schrijf je eigen Column

Nieuwsmash.nl  is hèt aangewezen platform voor ‘publicisten’ die een goed thema, artikel of ander nieuws hebben en deze informatie willen delen met anderen. Klik hier en meld je aan als schrijver!

Ben je zelf geen goede schrijver maar weet je een pakkend onderwerp dat je graag terug wilt zien op Nieuwsmash.nl, laat het ons weten en we doen ons best ... E-mail naar Nieuwsmash.nl

Meer Comics

Categorieën