Social Media

10 woorden die je niet in vacatures wil zetten

Door: FrankWatching   / 22 april, 2018  
Je kent het vast wel: je leest een vacature en je krijgt er kromme tenen van. Spin in het web hier, passie daar en verderop een ‘geen 9-tot-5-mentaliteit’. Reken maar dat de werkgever die deze woorden in een vacaturetekst gebruikt, minder reacties krijgt dan een vacature met een oprechte en helder geschreven tekst. Hoe schrijf […]..
lees verder

Valsspelers zijn af! Zo herken je fake influencers

Door: FrankWatching   / 21 april, 2018  
Column – Je kunt er de afgelopen week moeilijk aan zijn ontkomen: Dotan en zijn leger van nepvolgers en –likes. Het hele land stond op zijn kop en de zanger, bekend van de hit Home, bombardeerde zichzelf tot een soort 21e-eeuwse Milli Vanilli. Dotan maakte een ‘ontroerende’ Facebook-excuusvideo en ging ook nog langs bij RTL […]..
lees verder

Zo haal je als beginner het beste uit Instagram [infographic]

Door: FrankWatching   / 20 april, 2018  
De cijfers van Instagram zitten nog altijd in de lift (pdf). Dagelijks stijgt het aantal gebruikers en geplaatste berichten. Maar ook het aantal bedrijven dat het platform inzet als marketingmiddel blijft groeien. Wellicht ben jij daar een van en probeer jij je te onderscheiden van al die andere merken en organisaties. Maar hoe haal je het […]..
lees verder

De beste verhalenmakers zijn de durfallen van de wereld

Door: FrankWatching   / 20 april, 2018  
Content. We worden ermee overspoeld. Hoe houden we dat allemaal bij? Niet. Dat geldt ook voor de doelgroep waar jij content voor creëert: ze houden het niet meer bij. Het wordt daarom steeds moeilijker om hun aandacht te vangen, én vast te houden: er is nou eenmaal te veel content (die ook nog eens veel […]..
lees verder

AVG: zo maak je je privacyverklaring begrijpelijk [5 tips]

Door: FrankWatching   / 20 april, 2018  
De nieuwe privacywet AVG komt eraan! Vanaf 25 mei is iedere organisatie verplicht om informatie te geven over hoe ze omgaat met persoonsgegevens. En dat op een heldere, voor de klant begrijpelijke manier. Onder andere in een privacyverklaring. Hoe zorg je dat de privacyverklaring van jouw organisatie daar in korte termijn aan voldoet? Een paar […]..
lees verder

Instagram Highlights: best practices

Door: FrankWatching   / 19 april, 2018  
Je ziet ze steeds meer, Instagram-profielen met hoogtepunten van stories. Waar normale stories na 24 uur verdwijnen, blijven highlights staan zolang je wil. Hoe maak je ze aan? En hoe zorg je voor leuke covers? Als merk kun je met Instagram Highlights zelf kiezen welke stories je via je profiel extra onder de aandacht brengt. […]..
lees verder

De voordelen van header bidding & de gevolgen voor adverteerders

Door: FrankWatching   / 19 april, 2018  
De term header bidding is niet nieuw binnen programmatic advertising. Vooral in de Verenigde Staten is de adoptie vergevorderd. Daar gebruikt 71,6% van de uitgevers de techniek al. Steeds meer Nederlandse uitgevers bekijken nu ook de mogelijkheden. Zo ontsluit De Persgroep sinds vorige maand al hun beschikbare bannerruimte in header bidding. Ook Sanoma test de functie. Maar […]..
lees verder

Samenwerken: 7 tips van de reclamehelden achter Nike, BEN & bol.com

Door: FrankWatching   / 19 april, 2018  
Elke dag een beetje beter. Welke marketeer wil dit nou niet? Zeker in de samenwerking met creatieven en bureaus valt er nog veel te winnen. Reclamehelden achter iconische merken als Nike, BEN en Pietertje van Calvé barsten van de ideeën waarmee jij én je campagnes succesvoller worden. Ontdek de 7 belangrijkste lessen om alles uit […]..
lees verder

Tracking & GDPR: ook de NOS doet het niet netjes

Door: FrankWatching   / 18 april, 2018  
Column – Vorige week publiceerde de NOS een artikel over verzekeraars die, door middel van een pixel, gegevens delen met Facebook. De verontwaardiging was groot en een aantal verzekeraars besloot om de pixel direct te verwijderen. Maar de NOS gaf niet op en kopte twee dagen later: “Trackerwoede op zorgsites niet voorbij: surfgedrag nog steeds […]..
lees verder

Amazon: de aanval van het online shopping-imperium

Door: FrankWatching   / 18 april, 2018  
Als je denkt aan online adverteren, komt het digitale duopolie Google en Facebook natuurlijk direct bovendrijven. Maar dit gaat veranderen door de sterke groei van Snap en vooral Amazon. Waar Google weet wat je zoekt en Facebook weet waarin je bent geïnteresseerd, kent Amazon je koopgedrag. Kortom: een goed uitgangspunt voor succesvol adverteren. Nielsen rapporteert […]..
lees verder

Welke LinkedIn-advertentie van Jaguar krijgt meer aandacht?

Door: FrankWatching   / 18 april, 2018  
Jaguar brengt via verschillende LinkedIn-advertenties haar eerste compleet elektrische auto I-PACE onder de aandacht. Maar welke advertentie trekt de meeste aandacht? Om hier antwoord op te geven, hebben we een eyetracking-test uitgevoerd. Kun jij raden welke uiting effectiever is? De nieuwe auto van Jaguar Jaguar is in de afgelopen maanden veel aanwezig geweest op socialmedia-kanalen […]..
lees verder

Crisiscommunicatie via infographics: keep it short & simple

Door: FrankWatching   / 17 april, 2018  
Hoe houd je je crisisplan actueel en werkbaar? Dit is de eeuwige vraag van organisaties. Hoeveel crisisplannen zouden er nu liggen te verstoffen in bureaulades, of onvindbaar zijn in vintage bestanden van computers? Het ooit zo zorgvuldig uitgewerkte plan was even een actueel (zij het dik) boekwerk, maar werd vervolgens nooit bijgewerkt. Terwijl er allerlei omstandigheden […]..
lees verder

4 quick wins voor het optimaliseren van je website

Door: FrankWatching   / 17 april, 2018  
Iets veranderen aan je website klinkt vaak groots. En duur. Dat hoeft niet zo te zijn. Ik neem je mee door 4 quick wins voor je website, die je zelf eenvoudig kunt uitvoeren. Het is juist zo belangrijk dat je geen tunnelvisie ontwikkelt en af en toe met een kritische blik naar je website durft […]..
lees verder

De zin en onzin rond ‘Bye bye Facebook’

Door: FrankWatching   / 17 april, 2018  
Sinds de oproep van het tv-programma Zondag met Lubach om je Facebookaccount te verwijderen, woedt in Nederland een discussie over dit onderwerp. De laatste dagen heb ik veel zin en onzin voorbij zien komen. Tijd voor een uiteenzetting. Want hoe zit het nou echt? WhatsApp (en Snapchat) Voor ik het ga hebben over Facebook, wil ik eerst WhatsApp […]..
lees verder

Volg ons

Rss Feed
  • GAUW-IT

    Web solutions &
    IT infrastructuur

  • STFG Productions
Lippenverzorging

Meer van Nieuwsmash

 

Artbroker International - Official agent of Herman Brood since 1989

Schrijf je eigen Column

Nieuwsmash.nl  is hèt aangewezen platform voor ‘publicisten’ die een goed thema, artikel of ander nieuws hebben en deze informatie willen delen met anderen. Klik hier en meld je aan als schrijver!

Ben je zelf geen goede schrijver maar weet je een pakkend onderwerp dat je graag terug wilt zien op Nieuwsmash.nl, laat het ons weten en we doen ons best ... E-mail naar Nieuwsmash.nl

Meer Comics

Categorieën