Social Media

Attributie voor B2B-marketing: zo kies je het juiste model

Door: FrankWatching   / 21 januari, 2019  
Attributie is geen sexy onderwerp voor marketeers. Toch zullen zij het met me eens zijn: het is belangrijk voor de meetbaarheid en transparantie van marketing. Attributie goed inrichten en uitvoeren, is lastig. Zeker als er verschillende contactmoment .....
lees verder

5 belangrijke blockchain-ontwikkelingen in 2019

Door: FrankWatching   / 20 januari, 2019  
In het afgelopen jaar is heel hard gebouwd aan en volop geëxperimenteerd met de blockchain-technologie. Aan de ene kant door de vele startups, die werken aan baanbrekende blockchain-producten en -oplossingen. En anderzijds door organisaties die de tech.....
lees verder

Zo maak je van subscribers razendenthousiaste fans

Door: FrankWatching   / 19 januari, 2019  
In mijn vorige artikel heb ik je uitgelegd dat een e-maillijst aanmaken en onderhouden de sleutel is naar een goedlopende business. En dat je daarmee voorkomt dat je midden in de nacht wakker schiet met het zweet op je voorhoofd: ‘Help, ik heb ge.....
lees verder

Experience design in de praktijk: kijk af bij Heineken

Door: FrankWatching   / 18 januari, 2019  
Onze wereld digitaliseert en we leven meer en meer in ‘online ruimtes’ zoals social media, websites, apps en Netflix. Ondanks, of misschien wel juist door, de steeds verdergaande digitalisering van onze werkelijkheid ontstaat behoefte aan fysieke ruimt.....
lees verder

Van flow tot foster: de ideale online marketingmix bij jouw customer journey

Door: FrankWatching   / 18 januari, 2019  
Wat is de ideale (online) marketingmix? Waar en hoe moet je beginnen? Het 4F Model kan je helpen door een overzicht van de fases in de customer journey met bijbehorende kanalen te geven. Bepalende factoren voor een marketingstrategie zijn budget, tijd,.....
lees verder

Een video is geen folder: breng jouw USP in beeld

Door: FrankWatching   / 17 januari, 2019  
Het is veelgemaakte fout: te veel willen vertellen in één film. Het liefst tonen bedrijven en organisaties al het werk dat ze doen in een en dezelfde video, met alle afdelingen en onderdelen erin. Dat kan, maar dat wordt al gauw een lang en weinig boei.....
lees verder

De 5 AI-trends om naar uit te kijken in 2019

Door: FrankWatching   / 17 januari, 2019  
De interesse in artificial intelligence (AI) stijgt naar een hoogtepunt. In 2018 was er al een aanzienlijke groei van bedrijfsapplicaties op basis van AI en machine learning (ML). Deze trend zet zich voort, maar er is meer. Vanuit de markt, die ik vanu.....
lees verder

De grote gevolgen van Google’s gedrag als publisher

Door: FrankWatching   / 17 januari, 2019  
Op de groei van Google lijkt geen rem te zitten. Integendeel: de tech-gigant blijft maar komen met nieuwe diensten, ambitieuze samenwerkingen en verrassende ontwikkelingen. Een van die ontwikkelingen oogt wel heel erg verrassend: het lijkt er namelijk .....
lees verder

Deze 4 marketingtechnologieën gaan de toekomst voorgoed veranderen

Door: FrankWatching   / 16 januari, 2019  
Nieuwe technologie als marketing automation is al behoorlijk volwassen geworden. Maar hoe zit het met die andere nieuwe marketingtechnologieën die de toekomst kunnen veranderen? Zijn ze ook nuttig voor jouw organisatie? Ik heb 4 trends voor je op een r.....
lees verder

Wat bierbrouwer Hertog Jan van Cialdini heeft geleerd

Door: FrankWatching   / 16 januari, 2019  
Welke marketeer kent de beïnvloedingsprincipes van Cialdini niet? Je komt ze overal tegen. Ook bij Hertog Jan. Hoe de bierbrouwer van een rondleiding een funnel maakt inclusief Cialdini-principes, lees je in dit artikel. Elk jaar houdt bierbrouwer Hert.....
lees verder

Chatbots zijn goud waard, mits ze goed gevoed worden

Door: FrankWatching   / 16 januari, 2019  
Conversational user interfaces veroveren via internet langzaam maar zeker de wereld van de communicatie. Zochten consumenten hun informatie eerst op een goede website, nu krijgen ze antwoord van chatbots. Die worden steeds beter en binnenkort gaan ze e.....
lees verder

Beperkt budget voor content? Zorg voor een rijke inhoud

Door: FrankWatching   / 15 januari, 2019  
Moet je rijk zijn om succesvolle content te produceren? Niet volgens Leon Witkamp, online marketeer bij Van Lanschot. “Het gaat erom dat je content rijk is aan inhoud. Als dat lukt, en je speelt in op de wensen en levensthema’s van de klant.....
lees verder

Concurrentie-onderzoek: meer inzicht met paid search

Door: FrankWatching   / 15 januari, 2019  
Gedegen en structureel concurrentie-onderzoek is belangrijk. Het helpt bij het uitvoeren en formuleren van strategieën. Ook breng je je marketingactiviteiten ermee in perspectief. Het is belangrijk om jezelf daarbij te vergelijken met concurrenten. Kla.....
lees verder

Marketingplanning: raken we ooit van Excel af?

Door: FrankWatching   / 15 januari, 2019  
Veel marketeers maken nog steeds gebruik van Excel of andere spreadsheets en organisatiemiddelen voor hun marketingplanning. De organisatie van marketingplanning vergt vaak meer tijd dan marketingplanning zelf. Dat lijkt een raar statement, maar is de .....
lees verder

Volg ons

Rss Feed
  • GAUW-IT

    Web solutions &
    IT infrastructuur

  • STFG Productions
Lippenverzorging

Meer van Nieuwsmash

 

Artbroker International - Official agent of Herman Brood since 1989

Schrijf je eigen Column

Nieuwsmash.nl  is hèt aangewezen platform voor ‘publicisten’ die een goed thema, artikel of ander nieuws hebben en deze informatie willen delen met anderen. Klik hier en meld je aan als schrijver!

Ben je zelf geen goede schrijver maar weet je een pakkend onderwerp dat je graag terug wilt zien op Nieuwsmash.nl, laat het ons weten en we doen ons best ... E-mail naar Nieuwsmash.nl

Meer Comics

Categorieën